Bijna elke beslissing voor een aankoop of handeling begint tegenwoordig met internet. Voor uw potentiële klanten is een blog hierbij het ideale hulpmiddel. Dit is een neutraal geschreven informatieve pagina over onderwerpen waarnaar het publiek nieuwsgierig en doelgericht zoekt. Met een blog kunt u potentiële klanten bereiken tijdens hun oriëntatie, een fase in het aankoopproces waarop u meestal weinig vat heeft. Soms kan één informatief blog langdurig duizenden mensen naar een site trekken, een trafficmagneet die goed is voor uw zoekmachinepositie.
Blogteksten benoemen wat er speelt bij uw doelgroep. Ze benoemen vragen en problemen en bieden daarvoor antwoorden en oplossingen. Een website die iets te bieden heeft, krijgt waarde en erkenning van zowel het publiek als de zoekmachines. Dit leidt tot conversie en dus tot omzet. Want net als u investeert iedereen natuurlijk graag bij een betrouwbaar bedrijf. Er zijn diverse soorten blogs, waaronder een SEO-blog, een businessblog of een blog met een helder stappenplan.
Heeft u belangstelling voor het uitbesteden van een blog schrijven?
Zelf blogs schrijven? Kijk ook in ons aanbod van cursussen: de training ‘Hoe schrijf ik een blog’. Voor extra informatie kunt u contact met ons opnemen. Ook kunt u een offerte of een gratis adviesgesprek aanvragen.